kolmapäev, 18. juuli 2012

Beseerull

Suussulav maius kõikidele magusasõpradele.

  

Beseerull on vist üks keerukamaid magustoite, mida ma teinud olen. On kindlad nõksud, mida valmistamisel peab jälgima. Esimest korda seda magustoitu tehes oli mul vaid netist võetud retsept ning kuna ma polnud varem beseerulliga kokku puudunud siis ei osanud ma väga midagi karta. Tegin kõik, mis retseptis kirjas. Ahjust võttes nägi besee ilus välja. Kuid oh õnnetust, kui besee kummuli keerasin ja küpsetuspaberit hakkasin eemaldama, siis taipasin, et see paber küll lahti ei tule. Kook nässus mis nässus. Uurisin siis internetist beseerulli kohta. Leidsin selle beseerulli postituse. Postituse autori järjepidevus ja lõpuks ka beseerulli õnnestumine andsid mulle lootust juurde. Tegin uuesti proovi, seekord hoolikalt meeles pidades beseerulli postitusest saadud õpetussõnu. Magustoit õnnestus ja maitse oli imehea.

Õnnestunud beseerulli retsept:
  • 4 munavalget
  • 200 g suhkrut
  • 1 tl sidrunimahla
  • näpuotsaga soola
  • 2 tl maisitärklist
  • natuke mandlilaaste
Lisa munavalgetele sool ja sidrunimahl ning hakka miksriga vahustama. Kui hakkab juba valge vaht moodustama, lisa suhkur ja vahusta edasi kuni munavalged on muutunud läikivaks vahuks, millest vispleid välja tõmmates moodustavad valged tipud.(Õige vahustusaste on väga oluline - mass peab olema veniv ja ühtlane, vt kuidas Aet oma blogis 'seda õiget' vahustusastet kirjeldab.) Vahustatud munavalgetele sõelu sisse maisitärklis. Määri küpsetuspaber kergelt õliga kokku ja kalla sellele vahustatud munavalged. Aja spaatliga plaadile laiali ning puista peale mandlilaaste. Küpseta 150 kraadises ahjus 25 minutit. Ahjust välja võttes lase beseel paar minutit jahtuda ning kummuta besee puhtale küpsetuspaberile nii, et besee pealmine pool jääb allapoole. Lase jahtuda umbes 15 minutit. Määri peale täidis(mina tegin kohupiimakreemi maasikatega) ning rulli ettevaatlikult kokku.
 
 Besee ahjust välja võttes.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar